Czytamy książki, by odkryć kim jesteśmy. To, co inni ludzie robią, myślą i czują jest bezcennym przewodnikiem w zrozumieniu, kim jesteśmy i kim możemy się stać.

Urszula K. Le Guin




niedziela, 21 września 2014

Czytaliśmy fragmenty "Potopu" H. Sienkiewicza

Długo zwlekałam z zamieszczeniem relacji  z akcji Narodowego Czytania "Trylogii" w naszej bibliotece, gdyż miałam nadzieję na odzyskanie zdjęć wykonanych jej uczestnikom, ale niestety nie udało się i pozostaje tylko to wydarzenie opisać.
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią w czytelni biblioteki została umieszczona wystawa "Potop" w ilustracji Jana Marcina Szancera. Składały się na nią ilustracje słynnych scen z powieści z umieszczonymi obok stosownymi fragmentami utworu. Były to m.in. sceny:
  • ucieczki Kmicica przed żądną zemsty szlachtą do alkowy Oleńki,
  • pojedynku Kmicica z panem Wołodyjowskim - z chyba najbardziej znaną kwestią wypowiedzianą przez Kmicica "Kończ... waść... wstydu... oszczędź!"
  • jazdy na wozie Zagłoby i Rocha Kowalskiego, w której Roch wskazując na swoją szablę mówi: "Ja jestem Kowalski, a to jest pani Kowalska, innej nie chcę"
  • kończąca powieść scena spotkania Oleńki i zrehabilitowanego Kmicica, w której Oleńka mówi: "Jędruś! ran twoich niegodnam całować!"
W Narodowym Czytaniu wzięli udział uczniowie klas: II a, I c i I e i szło im całkiem nieźle.
Mam nadzieję, że spotkamy się za rok na czytaniu, jak już zapowiedziano "Lalki" Bolesława Prusa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz